• Klasa VIII informatyka

        • Witam. 

          Zgodnie z zapowiedzią z lekcji, tutaj będę na bieżąco zamieszczał informacje dotyczące przedmiotu.

           

          Zadanie na zdalne:

           

           

          Moi drodzy, w celu lekkiego odpoczynku od HTML, pokodujemy sobie w LOGO. Język ten składa się z gotowych elementarnych procedur, które służą do definiowania procedur użytkownika. Został zaprojektowany przez pracującego pod koniec lat 60. na MIT (Massachusetts Institute of Technology to jedna z najbardziej prestiżowych uczelni technicznych Ameryki) Seymoura Paperta. Jest on oparty o LISP, z zupełnie inną składnią i używa tzw. "grafiki żółwia" (ang. turtle graphics).

           Po grecku logos znaczy słowo.

           Grafika żółwia

          Początkowo język Logo służył do sterowania robotem zwanym ze względu na swój wygląd "Żółwiem". Robot ten po wpisaniu komendy FORWARD 50 przemieszczał się po podłodze o pięćdziesiąt kroków albo np. obracał się w prawo o kąt prosty po komendzie RIGHT 90. "Żółw" wyposażony był także w specjalne pióro, za pomocą którego mógł znaczyć trasę swojej wędrówki.

          Wraz z upływem czasu, gdy powstały graficzne terminale komputerów żółw Logo przeniósł się z podłogi na ekran monitora. "Żółw ekranowy" jest znacznie tańszy w esploatacji, szybszy oraz posiada znacznie więcej możliwości. Mimo to, "żółwie podłogowe" są nadal interesujące chociażby ze względu na możliwość pomiaru właściwości otoczenia (np. temperatury, rozmieszczenia przeszkód itp.)

           

          Podstawowe komendy LOGO

          Praca dla nieobecnych:                                              Praca dla osób wyznaczonych na lekcji:

                                                                                    

           

          Praca 15.03.2021:

           

           

           

          XHTML dla opornych.

          Ponizej zamieszczam pierwszą część znaczników z których korzystamy kodując stronę. Pracujemy oczywiście w srodowisku KED jeżeli ktoś nie pamięta.

          Pierwsza część znaczników

          Podsumowanie pierwszej części HTML. Praca 1.

          Poniżej macie do zrobienia pracę na ocenę. Pierwsze hiperłącze otworzy pracę w nowej karcie, obrazek ponizej jest niewielki więc trzeba powiększyć ekran (ctrl plus rolka myszki do przodu). Gotową pracę wysyłacie na moją pocztę zdalny.lukas@gmail.com. Powodzenia.

          Praca na ocenę w pdf


          Szablon strony dla uczniów piszących w notatniku itp:

          <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-2"?>
          <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
            "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
          <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="pl">
          <head>
            <meta http-equiv="Content-type" content="application/xhtml+xml; charset=iso-8859-2" />
            <meta name="Description" content="wstaw tu opis strony" />
            <meta name="Keywords" content="wstaw tu slowa kluczowe" />
            <meta name="Author" content="imię i nazwisko" />
            <meta name="Generator" content="moje palce" />

            <title> [tytuł strony] </title>

            <link rel="stylesheet" href=" [nazwa_arkusza_stylow.css] " type="text/css" />
          </head>
          <body>

          tutaj wstaw tresc strony

          </body>
          </html>

           

          Praca 2

          Moi drodzy, na lekcji otwieracie sobie jedną z przydzielonych wam prac (klikacie na zamieszczone ponizej hiperłącze i w nowej karcie praca sie otworzy). I przy mnie,  z włączonymi mikrofonami tworzycie to co jest na przykładzie. Wysyłacie mi oczywiście na pocztę zdalny.lukas@gmail.com - w tytule wpisujecie imię, nazwisko i klasę.

          Grupa pierwsza

          Grupa druga

          Grupa trzecia

           

          Praca 3 (poprawa oceny dla wyznaczonych na lekcji uczniów)

          praca 1.pdf

          praca_2.pdf